به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا خاکپور فرماندار هریس روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان افزود: امسال ۱۹۸ مددجوی کمیته امداد جهت اخذ و اشتغالزایی در بخش های دامداری، کشاورزی، قالی بافی، خدمات فنی و زنبورداری به بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون ۸۴ درصد موفق به اخذ تسهیلات از محل تبصره ۱۶ شده اند که امیدواریم ۱۶ درصد باقیمانده نیز تا پایان سال از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی ترین معضل شهرستان اضافه کرد: اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم به طور قطع سایر مشکلات نیز خود به خود حل خواهد شد.

خاکپور با اشاره به اهمیت و نقش بانک ها در توسعه شهرستان افزود: توسعه شهرستان در بخش های مختلف نیازمند همکاری و تعامل بانک هاست و اگر بانک ها برخی موانع موجود در زمینه پرداخت تسهیلات را برطرف کنند به طور قطع شاهد رشد اقتصادی منطقه و رفع مشکل بیکاری در آن خواهیم بود.

وی همچنین توجه به بخش کشاورزی را از موارد لازم جهت توسعه اقتصادی شهرستان عنوان کرد و گفت: خشکسالی های متوالی، بخش کشاورزی را که نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد دچار رکود کرده از این رو باید با پرداخت تسهیلات به طرح های مکانیزه و آبی کشاورزی، این حوزه را فعال تر کنیم.

خاکپور با تشکر مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی هریس در زمینه جذب حداکثری اعتبارات استانی در زمینه احداث گلخانه در شهرستان هریس گفت: از مجموع ۸۱۵ میلیارد تومان طرح استانی معرفی شده به بانک ها در این زمینه، ۶۵ درصد معادل ۵۲۶ میلیارد تومان به شهرستان هریس اختصاص داشت که مبالغ قابل توجهای پرداخت شده و در سال های آتی شاهد ایجاد و راه اندازی مجتمع های عظیم گلخانه ای در شهرستان خواهیم بود.

منبع: ایرنا