به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان ‌شرقی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مدارس اهر با خیران استانی، اجرای طرح ابتکاری «آجر به آجر» در استان را طرحی موفق برشمرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون بیشتر مشکلات مدارس تخریبی استان حل شده و امیدواریم تا برطرف شدن تمام مشکلات و معایب مدارس استان ادامه یابد.

وی اظهار کرد: خیران در توسعه و نوسازی مدارس روستایی و شهری در آذربایجان شرقی همیشه پای کار بودند و با کمک آنان توانستیم در سطح استان بیشتر مسائل و مشکلات مدارس را حل کنیم.

وی، با تاکید بر حمایت همه جانبه مسئولان از خیران در راستای توسعه و تجهیز مدارس، افزود: با توجه به حساسیت‌های این اداره کل  در جهت تحقق خواسته‌های خیران مدرسه ساز و مدرسه یار، طبق معیارهای مشخص و قانونی عمل خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، رویکرد اولیه را تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.

صدقی از مشارکت ۱۲۰ درصدی خیران استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خیران در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال هم ۲۱۰ میلیارد تومان کمک و مشارکت کرده اند.
وی فضای آموزشی هر دانش آموز را ۵.۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: این رقم قبل از انقلاب ۱.۲ متر مربع بود.

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: آماده هرگونه کمک و حمایت از پروژه‌های خیرساز در این شهرستان هستیم و در این راستا تمام ادارات و نهادها در حمایت از خیران تلاش کنند.

رسول خدابخش افزود: امیدواریم با همراهی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران بتوانیم ۲۸ مدرسه کانکسی روستای شهرستان اهر را برچیده و کلاس‌های درس جدید ایجاد کنیم.

طرح «آجر به آجر»، طرحی است که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم نیک اندیش ایران اسلامی در امر مدرسه سازی فراهم می‌کند و هر فرد نسبت به توان خود در ساخت مدرسه مشارکت می کند.