اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 42410
دوشنبه - 27 بهمن 1399 - 18:02
در جلسه بررسی مشکلات مدارس اهر عنوان شد ؛

طرح «آجر به آجر» بسیاری از مشکلات مدارس آذربایجان ‌شرقی را حل می ‌کند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: طرح «آجر به آجر» بسیاری از مشکلات مدارس آذربایجان ‌شرقی را حل می ‌کند.

طرح «آجر به آجر» بسیاری از مشکلات مدارس آذربایجان ‌شرقی را حل می ‌کند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان ‌شرقی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات مدارس اهر با خیران استانی، اجرای طرح ابتکاری «آجر به آجر» در استان را طرحی موفق برشمرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون بیشتر مشکلات مدارس تخریبی استان حل شده و امیدواریم تا برطرف شدن تمام مشکلات و معایب مدارس استان ادامه یابد.

وی اظهار کرد: خیران در توسعه و نوسازی مدارس روستایی و شهری در آذربایجان شرقی همیشه پای کار بودند و با کمک آنان توانستیم در سطح استان بیشتر مسائل و مشکلات مدارس را حل کنیم.

وی، با تاکید بر حمایت همه جانبه مسئولان از خیران در راستای توسعه و تجهیز مدارس، افزود: با توجه به حساسیت‌های این اداره کل  در جهت تحقق خواسته‌های خیران مدرسه ساز و مدرسه یار، طبق معیارهای مشخص و قانونی عمل خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، رویکرد اولیه را تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.

صدقی از مشارکت ۱۲۰ درصدی خیران استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: خیران در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال هم ۲۱۰ میلیارد تومان کمک و مشارکت کرده اند.
وی فضای آموزشی هر دانش آموز را ۵.۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: این رقم قبل از انقلاب ۱.۲ متر مربع بود.

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: آماده هرگونه کمک و حمایت از پروژه‌های خیرساز در این شهرستان هستیم و در این راستا تمام ادارات و نهادها در حمایت از خیران تلاش کنند.

رسول خدابخش افزود: امیدواریم با همراهی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران بتوانیم ۲۸ مدرسه کانکسی روستای شهرستان اهر را برچیده و کلاس‌های درس جدید ایجاد کنیم.

طرح «آجر به آجر»، طرحی است که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم نیک اندیش ایران اسلامی در امر مدرسه سازی فراهم می‌کند و هر فرد نسبت به توان خود در ساخت مدرسه مشارکت می کند.