به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر گفت: مجموع جان‌باختگان کرونایی در شهرستان اهر به ۲۰۵ نفر و مبتلایان به بیش از ۵۵۰۰ نفر افزایش یافت که زنگ خطر برای گسترش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان به صدا درآمد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند که از این تعداد ۸ نفر در بخش‌های ویژه و ۴ نفر متصل به دستگاه تنفس مصنوعی است. ۴۰ درصد اماکن و صنوف نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند.

میرزاپور ادامه داد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر طی نزدیک به ۲ ماه از شرایط پایداری برخوردارند. میزان سرایت و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای انگلیسی بسیار بالا است. از مراسمات لیلهالرغائب نگرانیم و اگر تجمع و مراسمی برگزار شود کنترل کردن سخت است.

وی گفت: بازار اهر رفته‌رفته به ایام نوروز، پُر ازدحام‌تر می‌شود و از این‌رو انتظار می‌رود از ورود افراد بدون ماسک به پاساژها و بازار جلوگیری شود. بیشترین میزان شناسایی بیماران کرونایی از طریق مرکز سیار تست کرونا در بازار بوده است و این مهم نگران‌مان می‌کند.