به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناصر پورفتحی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: در همین راستا، بانوان خیر مدرسه ساز، ساخت سه باب مدرسه را در این شهرستان متعهد شده اند که به زودی کلنگ زنی می شود.

وی همچنین از بازسازی سه باب مدرسه تخریبی در شهر اهر از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور خبر داد و یادآور شد: ۲ باب مدرسه نیز با کمک اداره‌ کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تجهیز می شوند.

فتحی پور همچنین از اهدای ۳۱۱ دستگاه تبلت از سوی کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش و معلمان خیر  به دانش‌آموزان نیازمند در راستای بهره‌مندی از تحصیل در بستر برنامه شاد خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر خبر داد، افزود: دانشگاه فرهنگیان برای اولین‌بار در شهرستان اهر افتتاح و تمهیدات لازم برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه انجام یافته است.

پورفتحی همچنین با اشاره به اینکه ۱۴۲ معلم در شهرستان اهر فاقد مسکن هستند، گفت: معلمان فاقد مسکن در طرح ملی اقدام مسکن ثبت‌نام کرده اند که پس از پیگیری، مقرر شد تا اقدامات لازم برای تامین مسکن مناسب برای معلمان انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر همچنین از بی‌سوادی ۷.۸درصد جمعیت شهری و ۱۵.۸درصد جمعیت روستایی ۱۰تا ۴۹سال این شهرستان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۸۷۶ نفر از مجموع گروه هدف ۱۰ تا ۴۹سال در شهر اهر و چهار هزار و ۷۱۸ نفر از جمعیت روستایی شهرستان اهر بی‌سواد هستند.