به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو رئیس ستاد انتخابات آذربایجان ‌شرقی امروز در جلسه مشترک ستاد انتخابات، هیأت نظارت بر انتخابات مجلس و هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات را تجلی اراده عالمانه و آگاهانه مردم دانست و  اظهار داشت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، ضامن سرنوشت چهار سال آینده کشور است.

 وی با بیان اینکه مسوولیت برگزاری انتخابات، برعهده فرمانداران و بخشداران است، افزود: ستاد انتخابات، نقش پشتیبان و هماهنگ‌کننده را دارد.

راستگو با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، نظارت و حفاظت، انتخابات ۱۴۰۰ را در استان برگزار می‌کنند، متذکر شد: در ۲۸ خرداد، سه انتخابات را به طور همزمان برگزار می‌کنیم و با توجه به اینکه هرکدام از این انتخابات قوانین مخصوص به خود را دارند، تسلط مجریان و ناظران انتخابات بر قوانین و مقررات ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی از جمله تسریع در فرآیند رأی‌گیری و استقرار صندوق‌ها در محل‌های مناسب، گفت: وزارت کشور برای استفاده از تجربیات کشورهایی که در دوران کرونا انتخابات برگزار کرده‌اند، برنامه‌ریزی کرده است تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

راستگو با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی خواهد بود، افزود: طبق آخرین اطلاعات، انتخابات شوراها نیز در کلان‌شهرها به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر بی‌طرفی مجریان و ناظران انتخابات، خاطرنشان کرد: در این برهه از تاریخ کشور، سلامت و امنیت انتخابات بیش از هر زمانی برای ما مهم است و وظیفه‌ای جز فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم نداریم.

منبع: فارس