اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 42736
یکشنبه - 3 اسفند 1399 - 18:17
معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان شرقی:

افزایش آمار سرقت تاسیسات برق در استان / لزوم افزایش گشت های تلفیقی در حوزه پیشگیری از سرقت اموال دولتی

معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان شرقی از افزایش آمار سرقت تاسیسات برق در استان خبر داد.

افزایش آمار سرقت تاسیسات برق در استان / لزوم افزایش گشت های تلفیقی در حوزه پیشگیری از سرقت اموال دولتی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در نشست بررسی آخرین وضعیت تاسیسات شرکت برق در استان و راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت تاسیسات برق، اظهار داشت: متاسفانه علیرغم اقدامات انجام شده شاهد افزایش آمار سرقت در حوزه تاسیسات شرکت های خدمات رسان هستیم که این موضوع باید علت یابی و راهکارهای لازم ارائه شود.

وی گفت: یکی از طرق پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط ضعف مجموعه ها و افزایش هزینه های ارتکاب جرم و حضور موثر در صحنه های وقوع جرم می تواند باشد.
وی افزود: با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی برخی افراد برای تامین نیازهای روزانه و اکثرا از روی زیاده خواهی متوسل به سرقت اموال عمومی و دولتی می شوند.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از روش های اطلاع از نقاط وقوع جرم و ضعف های موجود، بحث نظارت و بازرسی بوده و بر این اساس باید ضمن شناسایی نقاط ضعف و گشت های مربوطه باید در صحنه های وقوع جرم حضور موثر و همه جانبه داشته باشند.
وی بیان کرد: هرچند در ظاهر آمار سرقت در حوزه تاسیسات برق نسبت  به میزان سرقت های اصلی پایین بوده اما نفس وجود این مساله و بحث خسارت های وارده به نهادهای دولتی و اموال عمومی از این طریق قابل توجه است.
موقری ادامه داد: کمترین آمار سرقت تاسیسات برق به ترتیب مربوط به شهرستان ها خداآفرین، کلیبر و هریس بوده و در مابقی شهرستان ها بالای ۵۰ درصد افزایش آمار سرقت تاسیسات برق وجود دارد و این مساله با وجود گشت های مختلف قابل بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم اقدامات انجام شده شاهد افزایش آمار سرقت در حوزه تاسیسات شرکت برق هستیم که این موضوع باید علت یابی و راهکارهای لازم ارائه شود.
معاون قضایی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بیان کرد: بر اساس اعلام آمادگی و هماهنگی مجموعه ها و ورود دستگاه قضایی به این موضوع، مقرر شده بود گشت های تلفیقی در حوزه ها مختلف برای پیشگیری از وقوع جرایم تشکیل و ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه باید گشت های تلفیقی با حساسیت پیگیری شود تا در حوزه سرقت تاسیسات برق نیز شاهد کاهش آمار باشیم، تاکید کرد: با توجه به افزایش سرقت تاسیسات برق با وجود گشت های مختلف در این حوزه ، نقاط ضعف گشت های تلفیقی باید احصا شده و  راهکارهای لازم برای پیشگیری از وقوع چنین جرایم ارائه شود.