به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدعلی تربتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در طی چند عملیات هماهنگ شده با سایر ارگان‌های نظارتی و اطلاعاتی استان چندین انبار بزرگ دارویی غیرمجاز در تبریز کشف و پلمب شد.

وی افزود: در این انبارها انواع  دارو، محصولات مکمل دارویی و بهداشتی بصورت غیرمجاز و قاچاق نگهداری شده بود که محل‌های مورد نظر پس از لیست برداری توسط کارشناسان این معاونت  با دستور مقام قضایی پلمب شده و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص محصولات غیرمجاز دارویی کشف شده است، گفت: تلاش شبانه‌روزی همکاران ما با هماهنگی سایر ارگان‌های مرتبط استان عرصه را برای محصولات غیرمجاز سلامت محور در استان تنگ کرده و تقریبا به همه گزارش‌های واصله و یا کشف شده در این زمینه با جدیت تمام ورود کرده و تا اخذ نتیجه نهایی و معرفی به مراجع قضایی پیگیر موضوعات مرتبط هستیم.

تربتی افزود: در این انبارها بیش از ۳۰۰ نوع انواع محصولات دارویی و مکمل‌های دارویی کشف شده که کاملا غیرمجاز و در شرایط نامساعد نگهداری شده بود که متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در نظر داریم با هماهنگی و نظارت‌های بیشتر شاهد به حداقل رساندن و یا حذف محصولات غیرمجاز در محصولات سلامت محور استان باشیم و از طرف دیگر با تسهیل فرآیندهای صدور انواع مجوزهای بهداشتی و ارائه مشاوره‌های تولیدی و کارشناسی مسیر تولید را نیز هموار کرده تا فرصتی برای سوء استفاده کنندگان در این زمینه فراهم نشود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در نظر داریم با هماهنگی و نظارت‌های بیشتر شاهد به حداقل رساندن و یا حذف محصولات غیرمجاز در محصولات سلامت محور استان باشیم.

منبع: فارس