به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه این فرد علایم کرونای انگلیسی را نشان داده و در منزل خود در اهر قرنطینه است، اظهار کرد: تا مشخص شدن نتیجه‌ی آزمایش نمی‌توان نظر قطعی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه علایم کرونای انگلیسی، مشابه علایم کووید۱۹ معمولی بوده، اما سرعت شیوع و مرگ و میر آن بیشتر بوده و افرادی با سنین کم‌تر و جوان‌ترها را درگیر می‌کند، اضافه کرد: توصیه‌های مراقبتی در مورد این بیماری هم شامل اصول مورد تاکید همیشگی “رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشو و ضدعفونی مکرر دست‌ها” است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه‌ای و یا استفاده از یک ماسک ان ۹۵ هم در مورد ویروس انگلیسی و هم در مورد ویروس معمولی کرونا موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به آغاز دور دوم واکسیناسیون در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور، گفت: کادر آزمایشگاه‌های کرونا در دور دوم واکسینه می‌شوند و نتایج اولین دوره‌ی تزریق نیز حدود سه هفته بعد از تزریق با اخذ آنتی‌بادی از خون داوطلبان که شامل کادر آی سی‌یوهای کرونا بود، مشخص می‌شود.

وی در ادامه با تشریح آخرین وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی از ثابت و پایدار بودن شرایط در این استان در طول یک ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته افزایش جزیی در تعداد مراجعان سرپایی داشتیم؛ آذربایجان شرقی از نظر شیوع کووید۱۹، رتبه بیست و یکم کشور را دارا است.

وی با اشاره به اینکه میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در استان سه الی چهار نفر است، افزود: تعداد موارد جدید شناسایی شده نیز کم‌تر از ۲۰۰ نفر در روز و تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها کم‌تر از ۴۵۰ نفر است.

منبع: ایسنا