به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استانداران سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، نارسایی در سیستم توزیع را یکی از مهم‌ترین عوامل کمبود برخی از کالاها در بازار عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای سیاست منطقه‌ای کردن توزیع کالاها از سوی وزارت صمت، می‌تواند از جابه‌جایی‌های غیرضروری و کمبود کالا جلوگیری کرده و نگرانی مردم از کمبود کالاهای اساسی در شب عید را رفع کند.

وی افزود: به جز برخی از اقلام اساسی که کمبود داریم و ناگزیر از واردات آنها هستیم، کمبود کالاهای دیگر بیشتر ناشی از نارسایی در سیستم توزیع است.

پورمحمدی تأکید کرد: با تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای که در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است، انتظار داریم که هماهنگی بین تولید و توزیع در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و مردم در روزهای پایانی سال با کمبود و گرانی کالا مواجه نشوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کمبود روغن برای مصارف خانگی و صنعتی، متذکر شد: استان ما یکی از مهم‌ترین مراکز تولید مواد غذایی، شیرینی و شکلات است و با توجه به افزایش سهمیه روغن استان به میزان ۱۵ هزار تن، تسریع در اختصاص این سهمیه ضروری است.

وی همچنین مساعدت و پیگیری جدی وزارت صمت در خصوص تأمین ارز دولتی برای تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ، توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب، تعادل‌بخشی به قیمت شکر در مصارف خانگی و صنعتی و تعیین تکلیف ۶۰۰ واحد نانوایی بدون پروانه فعالیت در استان را خواستار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از اهتمام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تسهیل امور گمرکی و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در وزارت صمت، تلاش بر اصلاح رویکردهاست و نگاه به تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها در مسائل مربوط به این وزارتخانه گره‌گشا خواهد بود.

منبع: فارس