به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: فرد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در تبریز شناسایی و قرنطینه شد، پیش از این ۹ مورد از کرونای انگلیسی در شهر‌های اهر، بستان آباد و مرند هم مشاهده شده بود.

وی ادامه داد: قطع یقین همه مبتلایان به کرونای انگلیسی در هر نقطه از استان باید مهار شده و از انتقال ویروس از شهری به شهر جلوگیری شود.

دکتر درستی خاطرنشان کرد: استفاده از ۲ ماسک در مکان‌های پرخطر و شلوغ همانند بازار‌ها به خصوص برای مصون ماندن از ابتلا به کرونای انگلیسی لازم است.
وی شکل، کیت‌ها، روش‌های تشخیصی و شرح حال فرد را از تفاوت‌های کرونای جهش یافته با کرونای معمولی دانست و افزود: ارتباط فرد علامت‌دار با افرادی که از محل‌هایی که ژنوم انگلیسی در آن‌ها وجود داشته، مانند کسانی که از کشور‌های خارجی آمده‌اند، گمانه‌ها را در برابر انگلیسی بودن ویروس افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: مشخص شدن نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی ۵ تا ۶ ساعت زمان‌بر بوده و این آزمایش‌ها همزمان با انجام در آزمایشگاه تبریز برای تایید به تهران نیز ارسال می‌شود؛ سیستم آزمایشگاهی کرونای انگلیسی مانند سیستم آزمایشگاهی کرونای معمولی بوده و در صورت وجود کیت این آزمایش در آزمایشگاه خودمان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما