اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 43036
شنبه - 9 اسفند 1399 - 17:07

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای طرحهای مرمتی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۳۰۰ طرح مرمتی افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای طرحهای مرمتی آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این طرحها با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از بودجه‌های استانی و ۱۵۰ میلیارد تومانی از منابع اعتبارات مشارکتی دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها، منطقه آزاد ارس و مردم به ثمر رسیدند.

به گفته وی در حال حاضر  ۱۶ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی آماده افتتاح است.

حمزه زاده با بیان این‌که در سال جاری سند تدبیر و توسعه گردشگری آذربایجان شرقی تدوین شده است، اظهار کرد: با تدوین این سند که با مشورت متخصصان به سرانجام رسید، نقاط قوت و ضعف طرحهای عمرانی زیرساختی در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در کنار بخش‌های آموزش و بازاریابی و تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته و نقشه راه آن‌ها مدون شده است.

وی دستاورد‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی را در سال ۹۹ چشمگیر خواند و ادامه داد: طی این مدت شهر اهر به عنوان شهر ملی «ورنی» و شهر اسکو به عنوان شهر ملی «چاپ کلاقه‌ای یا باتیک» ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی تشکیل انجمن خیران حوزه میراث فرهنگی در بحث بازسازی مرمت و حفاظت از آثار تاریخی را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سال جاری برشمرد و گفت: تاکنون ۵۰ حکم مرمتی از معاونت میراث‌فرهنگی کشور دریافت کرده‌ایم و امسال ۹۵ طرح در حال ساخت داریم که میزان کل سرمایه‌گذاری آنها یک هزار میلیارد تومان است.

وی تعداد پروژه‌های افتتاح شده طی ماه‌های اخیر در آذربایجان شرقی را ۲۴ طرح اعلام کرد و گفت: ۱۶ طرح نیز آماده افتتاح است که در هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر تبریز و شهر‌های اطراف به بهره‌برداری خواهند رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان میزان سرمایه گذاری این پروژه‌ها را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما