اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 43072
یکشنبه - 10 اسفند 1399 - 11:44
فرماندار شهرستان اهر:

خروج مرغ زنده از اهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار و مقابله با افزایش قیمت اقلام اساسی گفت: خروج مرغ زنده از اهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

خروج مرغ زنده از اهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح امروز در جلسه هماهنگی امور تعزیرات حکومتی شهرستان اهر، تنظیم بازار و تأمین اقلام و کالاهای اساسی را جزو اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست، افزود: عمده هدف ما تنظیم بازار و مقابله با افزایش قیمت اقلام اساسی است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: ۱۰۳ تُن شکر با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در بازار توزیع می‌شود و بنابر کمبود قند در شرایط فعلی بازار، بخشی از شکرهای تنظیم بازار به قند تبدیل می‌شود.

وی از فروش ۱۰ هزار قطعه مرغ زنده خارج از شبکه توزیع توسط یکی از مرغداری‌ها خبر داد، گفت: یکی از مرغداری‌های شهرستان اهر ۱۰ هزار قطعه مرغ زنده را در بازار آزاد به فروش رسانده و مرتکب تخلف شده است و از طرفی چون از نهاده‌های دامی باید به خاطر تخلف نقره‌داغ شود.

روزانه ۵۰۰۰ قطعه در شهرستان اهر مصرف مرغ داریم

خدابخش بر لزوم تشدید برخورد با متخلفان صنفی و سوءاستفاده کنندگان از خدمات دولتی تأکید کرد، یادآور شد: چرا مرغداری از نهاده‌های دامی با نرخ دولتی استفاده کرده، ولی تولیدی نمی‌کند نباید ساکت باشیم و در صورت لزوم با متخلفان برخورد قاطع شود.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که خروج مرغ زنده از شهرستان اهر ممنوع شد، ابراز داشت: روزانه که حدوداً ۵۰۰۰ قطعه در شهرستان اهر مصرف مرغ داریم باید به این میزان از مرغداری‌ها خارج و به کشتارگاه هدایت شود و از طرفی خروج مرغ زنده از شهرستان اهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در صورت بی‌توجهی، مرغ‌های فاقد مجوز در قالب کالای عرضه خارج از شبکه توزیع ضبط می‌شود.

وی اضافه کرد: هر یک از واحدهای مرغداری که در شرایط فعلی بازار، در تنظیم بازار و تأمین نیازهای مردم همکاری نکنند و تولیدات خود را در اختیار مردم قرار ندهند، تخلف محسوب شده و نهاده‌های دامی آن‌ها قطع می‌شود.

ضرورت تعیین تکلیف کالاهای احتکاری و قاچاق

خدابخش بر ضرورت همکاری مستمر و تعامل بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی و نهادها در تعیین تکلیف کالاهای احتکاری و قاچاق تأکید کرد و گفت: پرونده‌هایی که در رابطه با احتکار و قاچاق تشکیل شده؛ باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و دستگاه‌ها و نهادها در زمینه کشف کالاهای احتکاری و قاچاق همکاری مستمری داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر بیان کرد: تعزیرات حکومتی شبانه‌روزی در بحث تنظیم بازار و نظارت بر تأمین اقلام اساسی پای کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای خروج مرغ از مرغداری‌های شهرستان اهر برنامه زمان‌بندی تدوین شود که هر روز یا هفته کدام واحد مرغداری، تولید خود را به کشتارگاه تحویل می‌دهد.