به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به تثبیت شیوع کرونا ویروس در آذربایجان ‌شرقی افزود: خوشبختانه شیوع بیماری کرونا در استان در هفته‌های اخیر شرایط پایداری داشته است.

وی اضافه کرد: در سایه عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی، آمار مبتلایان و بستری‌ها، فوتی ها و شیوع ویروس کرونا در استان روند افزایشی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در عین حال تاکید کرد: مشاهده نوع جهش یافته ویروس کرونا (انگلیسی) در چند شهرستان آذربایجان شرقی در روزهای گذشته نگران کننده است و اگر مردم در هفته‌های آتی دستورالعمل‌های کرونایی را به طور جدی رعایت نکنند، با تهدید کرونای انگلیسی مواجه خواهیم بود.

در روزهای گذشته ۱۲ مورد از ابتلاء به نوع جهش یافته ویروس کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی» در شهرستان‌های تبریز، شبستر، اهر و مرند در آذربایجان شرقی گزارش شده است.

در حالی که قبل از اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، آمار بستری‌ها و فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ترتیب به یکهزار و ۷۰۰ نفر و ۸۰ نفر می‌رسید، در زمان حاضر ۴۰۰ بستری کرونایی در استان وجود دارد و تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ نیز تک رقمی است.

منبع: مهر