به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب امین زاده با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی استان سرمایه‌گذاری شد، گفت: جذب این میزان سرمایه گذاری از طریق صدور یک هزار و ۳۰۰ فقره جواز تأسیس ایجادی برای آغاز سرمایه گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش بینی اشتغال ۲۸ هزار نفر انجام شد.

وی ادامه داد: این موضوع حاکی از افزایش علاقه مندی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت آذربایجان شرقی بوده که جهش تولید را در بر داشته و استان از نظر صدور جواز تأسیس ایجادی رتبه سوم و رتبه نخست را در صدور جواز تأسیس در کشور کسب کرده است.

امین زاده یادآور شد: حمایت و توسعه سرمایه گذاری‌های موجود با صدور ۱۳۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش بینی افزایش سرمایه گذاری چهار میلیارد تومان و افزایش اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر و کسب رتبه اول استان در صدور جواز توسعه‌ای در کشور را در سال جهش تولید به همراه داشته است.

وی همچنین از اعطای معافیت گمرکی واردات ماشین آلات خط تولید و تکنولوژی ماده ۱۱۹ به تعداد ۲۵۰ فقره به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد و گفت: اعطای معافیت گمرکی واردات مواداولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی (موضوع ماده ۱۲۱ قانون امور گمرکی) به تعداد هشت فقره از جمله آنهاست.

منبع: مهر