به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدحسن نستوهی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر با گلایه از خلاءهای قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: بعضاً شاهد برخورد با مجریان امر به معروف و نهی از منکر هستیم که باید متولیان امر در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه اجرایی و دولتی نیست بلکه محوریت این ستاد مردمی است و ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اعتبارات و امکانات دولتی محروم است.

وی بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر؛ محل تسویه‌حساب‌های شخصی نیست، ابراز داشت: شاید قصد برخی از مجریان امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی باشد، اما چون آموزش ندیده‌اند بعضاً دچار گرفتاری می‌شوند.

نستوهی بر لزوم مطالبه‌گری و تشکیل گروه مطالبه‌گری را جزو وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: با آگاهی‌بخشی و آموزش به آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌توانیم روحیه مطالبه‌گری که جزو خواست مقام معظم رهبری است در جامعه ترویج دهیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان از تشکیل معاونت حمایت از مجریان امر به معروف و نهی از منکر خبر داد، گفت: کسانی که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت می‌شوند.

وی همچنین از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد، و افزود : تنها راهی که می‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیاء کنیم، بایستی از مدارس و آموزش و پرورش شروع کنیم. و بایستی از محتوای آموزشی و کلیپ های تهیه شده در کانال ستاداحیاء در برنامه شاد بار گذاری و استفاده گردد.