به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت‌الله حاجی‌زاده امام جمعه و رئیس ستاد احیاء شهرستان اهر در جلسه این ستاد بر لزوم فعال‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی تأکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در برخی ادارات و بخش‌های خصوصی انگار وجود ندارد و مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

امام جمعه اهر بابیان اینکه، حجاب نه اجباری می‌ماند و نه اجباری برداشته می‌شود، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایط فعلی؛ امر به معروف و نهی از منکر زمان است.

وی، تقویت بنیه‌های اعتقادی را زمینه‌ساز پر رنگ‌تر شدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: هر اندازه که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم همانقدر نیز بهره‌برداری نموده ایم ، در حالی که سرمایه‌گذاری در امر به معروف و نهی از منکر بسیار کم بوده است.

حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که زمانی شهرستان اهر در حوزه اجرای دستورالعمل‌های امر به معروف و نهی از منکر جزو برترین‌های استان بود، خاطرنشان کرد: همه در احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم.

امام جمعه اهر یادآور شد: در تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر؛ مهربانانه پیش برویم و در عین حال اخلاق و معرفت را رعایت کنیم، از طرفی امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست که قبول مسئولیت نماید.

وی بابیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر بایستی با برنامه مدون حرکت کند، تصریح کرد: باید بگوییم که از فلان نقطه به نقطه‌ای رسیده‌ایم و این نیازمند تدوین برنامه جامع برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیرستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی در پایان این جلسه از دکتر محمد میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان، دکتر مسعود تربتی رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر، دکتر شهریار ممی‌خانی مسئول بخش آی‌سی‌یو و دبیر علمی ستاد مقابله با کرونا در بیمارستان باقرالعلوم اهر و دکتر مصطفی نصیرزاده مسئول مرکز غربال‌گری کرونا به خاطر فعالیت‌های شبانه روزی در امر مبارزه با کرونا تجلیل به عمل آورد.