اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 432
سه شنبه - 27 مهر 1395 - 13:35
فرماندار ورزقان

برند سازی محصولات دامی و کشاورزی اقدامی همسو با اقتصاد مقاومتی است

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه نزدیک به هشت هزار نفر قالیباف در شهرستان در صنعت قالی بافی فعال هستند، گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های فرش بافی به صورت مجتمع و اتحادیه‌ها را بررسی و در صورتی که از نظر کارشناسان مورد تایید باشد برای احداث این مجتمع‌ها اقدام عملی خواهیم کرد.

برند سازی محصولات دامی و کشاورزی اقدامی همسو با اقتصاد مقاومتی است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان که با حضور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد، گفت: برخی واحد‌های تولیدی فعال شهرستان در زمینه‌های صنایع چوب و ریسندگی مشکلاتی برای تامین سرمایه در گردش خود دارند که با اعطای تسهیلات به این واحدهای تولیدی می‌تواند آن‌ها را به آینده امیدوار سازد.

فرماندار ورزقان ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و دامی شهرستان نظیر عسل و عدس را که موجب ایجاد ارزش افزوده برای این محصولات می‌شود ضروری دانسته و گفت: ایجاد ارزش افزوده و برند سازی محصولات دامی و کشاورزی منطقه می‌تواند اقدامی همسو با اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: اگر با برنامه، حساب شده و گام به گام و با پیگیری مصوبات جلسات برگزار شده حرکت کنیم قطعاً تلاش‌ها برای توسعه شهرستان اثر بخش خواهد بود.

عبداللهی بخشدار خاروانا نیز با اشاره به اینکه گردشگری یکی از پتانسیل‌های بخش خاروانای شهرستان است، گفت: در صورت ارائه تسیهلات می‌توان مردم روستاهای هدف گردشگری را به ساخت واحد‌های اقامتی به مانند محل‌های اقامت خود تشویق و به توسعه بوم گردی کمک کرد.

فاتح بخشدار مرکزی نیز روان سازی روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان با هدف حمایت از سرمایه گذاری و راه‌اندازی خانه ورزش در روستاهای شهرستان را برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی خواستار شد.

سرمستی نماینده دهیاران شهرستان باغداری، محصولات گلخانه‌ای، کشت زعفران، پرورش ماهی، واحدهای دامی کوچک، پرورش پرندگان و فرآوری لبنیات از جمله ظرفیت‌های روستاهای شهرستان برشمرد و گفت: با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان در روستاها اشتغال پایدار ایجاد کرده و توسعه روستاها را تضمین نمود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا کنون کارخاصی برای ساماندهی قالیبافان شهرستان نشده است، ابراز امیدواری کرد: با حمایت های فرماندار و تلاش‌های صنعت و معدن شهرستان قالیبافان شهرستان در قالب تعاونی ها و اتحادیه‌ها ساماندهی شوند تا از این طریق صندوق کارآفرینی نیز بتواند خدمات مناسبت‌تری به قالیبافان ارائه کند.

وی از اعلام آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات به واحدهای گلخانه‌ای خانگی، پرورش بلدرچین، فرآوری لبنیات، بسته بندی حبوبات و محصولات دامی تا سقف ۲ میلیارد ریال خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داریم در حوزه گردشگری می‌توانیم برای بوم گردی تسهیلات ارائه نمایم.

آخوندزاده از اعطای تسهیلات برای راه‌اندازی خانه ورزش در روستاها در صورت ارائه مجوز از اداره ورزش و جوانان خبر داد.