به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با محوریت تأمین گوشت مرغ و کنترل قیمت با اشاره به اینکه مصوبه جلسه قبلی مبنی‌بر ممنوعیت خروج مرغ زنده از شهرستان اهر بود، اظهار داشت: تاکنون ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای در رابطه با ممنوعیت تأمین گوشت مرغ شهرستان‌های همجوار از طریق کشتارگاه‌های شهرستان اهر نداشته است.

وی افزود: برخی از اظهارات تفرقه‌افکنانه و مغایر با منافع مردم؛ حقیقتاً به دور از حقیقت است، اگر قرار باشد صرفاً گوشت مرغ شهرستان را تأمین کنیم قطعاً منتظر همکاری با کشتارگاه‌ها نخواهیم بود.

خدابخش اضافه کرد: کشتارگاه‌های شهرستان اهر طبق مسئولیتی که دارند موظف به تأمین گوشت مرغ شهرستان‌های همجوار نیز هستند، در حالی که گفته‌اند فرماندار اهر خروج گوشت مرغ را از شهرستان به شهرستان‌های همجوار منع کرده؛ ولی واقعیت این‌چنین نبود.

فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: وقتی در شرایطی که واحد مرغداری در شهرستان اهر با استفاده از نهاده‌های دامی به نرخ دولتی، نسبت به پرورش مرغ گوشتی کرده و در شرایط متلاطم بازار؛ بدون اینکه تولیدات این مرغداری به دست مردم برسد سر از ناکجا آباد درمی‌آورد و لازم است تا هدررفت سرمایه جلوگیری کنیم.

وی با ذکر اینکه تمامی مصوبات ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر وجود دارد و هیچ مصوبه‌ای در اینکه به شهرستان‌های همجوار گوشت مرغ نرود نداریم، ابراز داشت: از این‌رو تاکید داریم توزیع گوشت مرغ بالاتر از ۲۰,۴۰۰ تومان گران‌فروشی بوده و باید گوشت مرغ شهرستان‌های همجوار نیز با این نرخ مصوب تأمین شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: پیامکی مبنی بر اینکه نباید گوشت مرغ از شهرستان اهر خارج نشود به احدی نداده‌ام؛ قطعاً از مراجع قضائی درخواست می‌کنم تا این ادعا را بررسی کنند.

وظیفه مرغداری‌ها ابتدا تأمین گوشت مورد نیاز داخل شهرستان است

فرماندار شهرستان اهر اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار شهرستان مصوب کرده بود به منظور جلوگیری از خروج مرغ زنده از شهرستان و کشتار در کشتارگاه مرکز استان با وجود اینکه در شهرستان به گوشت مرغ نیازمندی وجود داشت محدودیت اعمال شد و وظیفه مرغداری‌ها ابتدا تأمین گوشت مورد نیاز شهرستان بود که متأسفانه برخی از واحدهای مرغداری شهرستان به مصوبه قبلی تمکین ننموده و برای سود بیشتر؛ مرغ زنده را به کشتارگاه تبریز هدایت می‌کردند.

وی گفت: به همین جهت در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر گردید تا خروج مرغ زنده از شهرستان ممنوع گردد و تخلف مرغداری‌هایی که به مصوبه تمکین نکرده بودند با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی ابراز داشت: متأسفانه برخی شیطنت‌های فضای مجازی عملکرد ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر که در حمایت از نرخ گوشت مرغ شهرستان و به تبع آن شهرستان‌های همجوار انجام گرفته بود را به حاشیه کشاند.

خدابخش با تأکید بر این‌که تمامی هم و غم ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر برای کاهش قیمت گوشت مرغ و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم است، یادآور شد: اقدامات انجام یافته طی یک هفته منجر به تثبیت قیمت گوشت مرغ شد، این در حالیست که نرخ گوشت مرغ در سایر شهرستان‌ها به مراتب بالاتر از نرخ مصوب دولتی است که شهرستان اهر توزیع می‌شود.