به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خدابخش فرماندار شهرستان اهر در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر از پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغال نهاد‌های حمایتی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: بیش از ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان اهر پرداخت شد.

فرماندار شهرستان اهر  میزان تولید محصولات سردرختی شهرستان اهر را ۱۵۰ هزار تُن اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها به بهانه عدم پرداخت تسهیلات می‌گویند سردخانه ها در شهرستان اهر اشباع‌شده اند در حالی که درباره اشباع شدن یا نشدن سردخانه در این شهرستان صرفاً جهاد کشاورزی حق اظهار نظر دارد.

او با بیان این‌که تولیدات بخش کشاورزی شهرستان اهر می‌طلبد تا بر ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان افزوده شود گفت: در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر ۲۵ هزار تُن است و در مقایسه با تولیدات بخش کشاورزی هنوز از استاندارد عقب هستیم.

خدابخش همچنین از پرداخت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تفاهم‌نامه وزارت تعاون و صندوق کارآفرینی امید به ۶ طرح اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: هر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات زمینه اشتغال ۱ نفر را فراهم می‌کند این در حالی است که باید در حوزه اشتغال‌زایی با قوت تمام و جدیت فعالیت کنیم.

او بر لزوم نظارت بر طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در شهرستان اهر تاکید  کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی به جوانانی که تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند به جهت پیشبرد طرح‌هایشان مشاوره دهند، اگر نظارت کافی صورت نگیرد و بدون کارشناسی تسهیلات پرداخت کنیم در حقیقت جوانان بیکار را به جوان بیکار بدهکار تبدیل می‌شوند.