به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمد علی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خطر گسترش شیوع آن در صورت عدم توجه به بهداشت و سلامت عموم مردم، گفت: در این راستا سلامت و بهداشت عموم مردم خط قرمز دستگاه قضایی این شهرستان بوده و در صورت مشاهده هرگونه تهدید سلامت و بهداشت مردم به جد با متخلفات برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: بهداشت فردی و عمومی جامعه در این روزهای کرونایی بسیار اهمیت دارای بوده و شیوع بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی در منطقه، این امر را دو چندان کرده است که بایستی آحاد مختلف مردم، رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به موضوع شکست یا رانش سد باطله معدن مس انجرد، افزود: خوشبختانه با حضور به موقع اعضای تامین و مسئولان ادارات تخصصی و نظارتی در محل موضوع بررسی شد و به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ شکست و رانشی در سد وجود نداشته و نگرانی در این خصوص برطرف شده است.

وی حمایت از مراکز تولیدی و طرح‌های اقتصادی و اشتغال را از اولویت دستگاه قضایی برشمرد و افزود: در بحث توسعه معدن مس انجرد در راستای ایجاد اشتغال و توسعه حمایت خواهد شد.

حجت الاسلام نظری در خصوص وقوع سرقت در این شهرستان نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد وقوع سرقت‌ها در این شهرستان جزئی و در حد خانه باغ و … بوده که به علت سهل انگاری مالکان و صاحبان اموال، دارایی، اشیاء قیمتی خود در این خصوص است.

وی افزود: خوشبختانه شهرستان اهر یکی از امن ترین شهرستان‌های استان از نظر وقوع جرایم و سرقت‌های خشن بوده و هیچ موردی در این گونه جرائم تاکنون گزارشی نشده است.

وی از عوامل و علل بزهکاری در شهرستان اهر را بیشتر مشکلات در آمدی، مالی و اشتغال برشمرد و افزود: برای ریشه کنی و از بین بردن معضل بزهکاری در جامعه باید تمام مسئولان وارد عمل شوند.

رئیس دادگستری اهر با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر ضمن تاکید بر برگزاری پرشور و حداکثری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: نامزدهای احتمالی و ستادهای انتخاباتی حق هیچ گونه تبلیغات قبل از زمان مقرر نداشته و در صورت هرگونه مشاهده تخلف در این خصوص با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد و در این زمینه با هیچ کس تعارف نخواهیم کرد.