اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 43302
پنجشنبه - 14 اسفند 1399 - 12:33
رییس دادگستری اهر:

با هرگونه تهدید سلامت و بهداشت مردم برخورد قانونی می‌شود

رییس دادگستری اهر گفت: با هرگونه تهدید سلامت و بهداشت مردم برخورد قانونی می‌شود.

با هرگونه تهدید سلامت و بهداشت مردم برخورد قانونی می‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمد علی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خطر گسترش شیوع آن در صورت عدم توجه به بهداشت و سلامت عموم مردم، گفت: در این راستا سلامت و بهداشت عموم مردم خط قرمز دستگاه قضایی این شهرستان بوده و در صورت مشاهده هرگونه تهدید سلامت و بهداشت مردم به جد با متخلفات برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: بهداشت فردی و عمومی جامعه در این روزهای کرونایی بسیار اهمیت دارای بوده و شیوع بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی در منطقه، این امر را دو چندان کرده است که بایستی آحاد مختلف مردم، رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به موضوع شکست یا رانش سد باطله معدن مس انجرد، افزود: خوشبختانه با حضور به موقع اعضای تامین و مسئولان ادارات تخصصی و نظارتی در محل موضوع بررسی شد و به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ شکست و رانشی در سد وجود نداشته و نگرانی در این خصوص برطرف شده است.

وی حمایت از مراکز تولیدی و طرح‌های اقتصادی و اشتغال را از اولویت دستگاه قضایی برشمرد و افزود: در بحث توسعه معدن مس انجرد در راستای ایجاد اشتغال و توسعه حمایت خواهد شد.

حجت الاسلام نظری در خصوص وقوع سرقت در این شهرستان نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد وقوع سرقت‌ها در این شهرستان جزئی و در حد خانه باغ و … بوده که به علت سهل انگاری مالکان و صاحبان اموال، دارایی، اشیاء قیمتی خود در این خصوص است.

وی افزود: خوشبختانه شهرستان اهر یکی از امن ترین شهرستان‌های استان از نظر وقوع جرایم و سرقت‌های خشن بوده و هیچ موردی در این گونه جرائم تاکنون گزارشی نشده است.

وی از عوامل و علل بزهکاری در شهرستان اهر را بیشتر مشکلات در آمدی، مالی و اشتغال برشمرد و افزود: برای ریشه کنی و از بین بردن معضل بزهکاری در جامعه باید تمام مسئولان وارد عمل شوند.

رئیس دادگستری اهر با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر ضمن تاکید بر برگزاری پرشور و حداکثری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: نامزدهای احتمالی و ستادهای انتخاباتی حق هیچ گونه تبلیغات قبل از زمان مقرر نداشته و در صورت هرگونه مشاهده تخلف در این خصوص با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد و در این زمینه با هیچ کس تعارف نخواهیم کرد.