به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایوب آقاپور فرشکار رئیس اتحادیه قصابان و مرغ ‌فروشان تبریز، میزان گوشت گرم مرغ مورد نیاز استان را ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن در روز اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در روز‌های اخیر در خوش بینانه‌ترین حالت ۵۰ تن در کشتارگاه‌های طیور کشتار و به عاملان توزیع ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با ۴ خودروی حمل گوشت مرغ نمی‌توان نیاز یک شهر ۲ میلیون نفری و استان ۴ میلیونی را تامین کرد ادامه داد: در حال حاضر آذربایجان شرقی به لحاظ تامین و توزیع گوشت مرغ گرم مشکل جدی دارد و اگر مسئولان در این زمینه اقدامات فوری انجام ندهند طی روز‌های آینده با مشکلات جدی در این زمینه روبرو خواهیم شد.

آقاپور فرشکار خاطرنشان کرد: اگر سازمان متولی توانایی تامین مرغ استان را دارد باید وارد عرصه شده و به سرعت بازار را از این فرآورده پر کند.

وی با تکذیب کشتار روزانه ۲۴۰ تنی مرغ در آذربایجان شرقی، یکی از دلایل مهم و اصلی کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در تبریز و آذربایجان شرقی را قاچاق به شهر‌های بزرگ از جمله تهران اعلام کرد.

رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشان تبریز گفت: صاحبان مرغداری‌های استان به دلیل اینکه هزینه‌ها با درآمدهایشان همخوانی ندارد و قیمت گوشت مرغ در تهران و شهر‌های بزرگ بالا است، اقدام به ارسال محصولات خود به این شهر‌ها می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت قیمت مرغ پرکنده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، یادآور شد: این در حالی است که قیمت این نوع مرغ‌ها حداقل ۲ هزار تومان بیشتر از قیمت اعلامی دولت برای مرغداری‌ها در می‌آید و این نابسامانی‌های موجب کشتار پایین و به تبع آن قاچاق و در نهایت کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در آذربایجان شرقی شده است.

متاسفانه در روز‌های اخیر پس از افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ، این کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان کمیاب شده است و بسیاری از واحد‌های صنفی مربوط از عرضه این محصول خودداری می‌کنند.

مردم با انتقاد شدید از بی تدبیری دولت و ضعف نظارت مسئولان مربوط، رسیدگی جدی و موثر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط را برای رفع این معضل مهم که امنیت غذایی و روانی جامعه را بر هم زده است خواستار شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما