به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی پیشگیری از خشونت و آسیب های اجتماعی در جامعه را از آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید آسیب های اجتماعی شهر را شناخته و برای درمان آن تلاش کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه باید شاخصه‌های فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم و تمامی دستگاه های متولی در این زمینه وظیفه خود را به نحو احسن  انجام دهند افزود: اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت آذربایجان شرقی گامی به جلو است و می‌تواند در ارتقاء فرهنگ جامعه موثر باشد .

معاون اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: نرخ خشونت در استان ما نسبت به میانگین کشوری که ۵ درصد است،  بیشتر اعلام شده است و هدف از تدوین و اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در افق چند ساله ترسیم شده است .

بدرشکوهی با تاکید بر اینکه هشت هزار و ۷۳۵ نفر ساعت کار علمی و تخصصی در این زمینه انجام شده است افزود: ایجاد امید و نشاط در جامعه که از سرمایه های اجتماعی است بسیار مهم و ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز  نیز در این جلسه گفت: حدود یک و نیم ماه قبل رئیس قوه قضاییه سند تحول قضایی را ابلاغ کرد که این سند برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است و در آن برای پیشگیری از جرم و خشونت تاکید شده است، و اصلاح بازپروری مجرمین از اولویت های آن به شمار می رود .

بابک محبوب علیلو افزود اراده‌ای بزرگ از سوی قوای سه گانه مشاهده می شود که می تواند از سرمایه‌های اجتماعی صیانت کند تا رفتارها ، ناهنجارها و آسیب‌های اجتماعی کاهش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما