به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سلمان خدادادی با اعلام این خبر گفت: از ۱۳ هزار و ۳۲۱ نفر داوطلب معرفی شده از هیات های اجرایی به هیات های نظارت، ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تایید صلاحیت، ۱۵۹ نفر رد و ۱۵۹ نفر نیز انصراف دادند که با این احتساب آمار تایید صلاحیت ها در هیات های نظارت بیش از ۹۸٫۷ درصد می باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبین محترم در صورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیتها بایستی درخواست خود را به هیات های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه نمایند، گفت: این افراد به مدت چهار روز از ۳ الی ۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد خود را به هئیت نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیر قابل تمدید است.

وی افزود: داوطلبین عزیز در اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت ها حتما با مستندات قانونی خود به هیات های نظارت شهرستان و استان مراجعه کرده و مطمئن باشند که هیات عالی نظارت استان با جدیت تمام و بدور از هرگونه سلایق سیاسی و با مدنظر قرار دادن مر قانون پرونده ها را بررسی خواهند کرد.

سلمان خدادادی ادامه داد: هیات عالی نظارت استان نیز از ۷ تا شانزدهم اردیبهشت، به مدت ۱۰ روز رد صلاحیتها را بررسی خواهدکرد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی گفت: در بررسی هیات های نظارت، شهرستان های سراب، مراغه، ملکان و هشترود بدون رد صلاحیت، شهرستان های عجب شیر، بستان آباد و بناب به ترتیب با ۱، ۲ و ۲ نفر کمترین آمار رد صلاحیت و شهرستان های تبریز، شبستر و ورزقان نیز به ترتیب با ۳۴، ۳۱ و ۱۸ نفر بیشترین رد صلاحیت ها را داشته اند.

وی ادامه داد: در هیات های اجرایی نیز شهرستان های جلفا، خدا آفرین و عجب شیر به ترتیب با ۱، ۵ و ۶ نفر کمترین و شهرستان های تبریز، اهر و مرند به ترتیب با ۹۶، ۹۴ و ۵۳ نفر بیشترین رد صلاحیت ها را داشته اند.

سلمان خدادادی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۴۴ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا در استان آذربایجان شرقی ثبت نام کرده بودند، گفت: در این مرحله از بررسی ها ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تایید صلاحیت شده ، ۱۹۶ نفر انصراف داده و ۶۹۸ نفر نیز عدم تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه گفت: در مجموع بررسی های هیات های اجرایی و نظارت حدود ۹۵ درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند.

سلمان خدادادی در پایان تصریح کرد: پس از بررسی پرونده ها در هیات عالی نظارت استان، اسامی نهایی احراز صلاحیت شدگان در ۱۸ اردیبهشت بصورت رسمی اعلام و نامزدها می توانند تبلیغات خود را به مدت ۸ روز تا ۲۷ اردیبهشت یعنی ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند.