به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان مراکز آموزش عالی و صنعتی در راستای ارتباط مستمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با این دانشگاه امضا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر هدف از امضای این تفاهم‌نامه را انتقال و تبادل تجربیات مراکز تحقیقاتی دانشگاه با مرکز صنعتی عنوان کرد.

علی سلیمی وجود رشته‌های مرتبط با معدن و زمین‌شناسی از مقطع کارشناسی تا دکتری و استادان باسابقه و متخصص در این حوزه را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، نقطه مثبت و قابل اتکا برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک تحقیقاتی عنوان کرد.

وی آزمایشگاه‌های منحصربه‌فرد تخصصی در این دانشگاه را فرصتی برای همکاری بیشتر در این راستا ذکر و از آمادگی این دانشگاه برای توسعه همکاری آموزشی، رفاهی، ورزشی و برگزاری سمینارها و کارگاه‌های تخصصی عنوان کرد.

آمادگی شرکت مولیبدن مس آذربایجان برای توسعه همکاری‌های سازنده و مولد با واحد اهر

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه از آمادگی شرکت مولیبدن مس آذربایجان برای توسعه همکاری‌های سازنده و مولد با واحد اهر خبر داد و امضای این تفاهم‌نامه را سرآغاز راهی پرثمر و امیدبخش به سمت شکوفایی علمی و صنعتی شهرستان اهر و منطقه ارسباران برشمرد.

سیدجلال عطایی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و نیز امکانات شرکت مولیبدن مس آذربایجان در زمینه‌های صنعتی و معدنی و بهره‌گیری این شرکت از کارکنان مجرب و متخصص، قطعاً همکاری این دو ارگان برگ ماندگاری در تحکیم رابطه صنعت و دانشگاه رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان پیش از این نیز در مدت کوتاه استقرار خود در شهرستان اهر در کنار فعالیت‌های صنعتی و معدنی، اقدامات مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی انجام داده و امیدواریم در حوزه علمی نیز در راستای هدایت ظرفیت‌های علمی پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی منطقه به سمت نیازها و اولویت‌های حوزه صنعت و معدن ارسباران  گام‌های اساسی بردارد.

این تفاهم‌نامه در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و … به امضای طرفین رسید.