به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در راستای کاهش میزان شیوع و افزایش مجدد نمودار مبتلایان به کرونا در استان، آیین نوروزگاه در هیچ ‌کدام از شهرستان‌ها اجرا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۰ استان فعالیت خود را به سبب شرایط کرونایی به طور عمده با هدف نظارت و ارزیابی مستمر آغاز می‌کند، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، سفر در نوروز ۱۴۰۰ صرفاً به شهرستان‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود که در شرایط زرد و آبی قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای کنترل و بررسی وضعیت واحدهای گردشگری و همچنین اماکن تاریخی استان، بخش عمده فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان به صورت نظارت و ارزیابی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود و به منظور حفظ سلامت مردم با واحدهای متخلف برخوردهای قانونی به عمل خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: با توجه به حضور احتمالی گردشگران در شهرهای زرد و آبی استان، تجهیز واحدهای تحت پوشش این اداره‌کل به دستگاه‌های ضدعفونی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: طی ایام نوروز کمیته آمار و اطلاعات و همچنین رسیدگی به شکایات به‌صورت مستمر و ویژه فعال خواهند بود، همچنین در همین راستا سامانه ۰۹۶۲۹ نیز آماده دریافت شکایات و نظرات مردم است.

نوروزگاه بر اساس برنامه ملی و سراسری جهت احیای آداب و سنن و رسوم نوروزی برگزار می شد که به دلیل ویروس کرونا امسال برگزار نشد.

منبع: ترجمان صبح