به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی در مراسم تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت تیپ مهندسی رزمی فجر جهاد سازندگی و فرزندان شاهد شاغل در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی در مجتمع فرهنگی شهید کسایی تبریز، اظهار داشت: شهدای گرانقدری که از این جمع تقدیم انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان شده است را مایه انرژی‌ بخشی و انجام فعالیت‌های بیشتر در جهت خدمت به جامعه است.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی جهادگران شریف همگام با برادران ارجمند سپاه و ارتش و بسیج هم در بعد پشتیبانی و هم در بعد مهندسی جنگ ایثارگری‌های فراوانی نشان دادند و با گذشتن از جان خود به هموار کردن مسیرها پرداختند و لقب سنگرسازان بی‌سنگر را از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب از آن خود نمودند.

فتحی، ایثارگری این عزیزان را حتی با گذر زمان فراموش نشدنی خوانده و بیان داشت: اگر چه جنگ نظامی پایان یافته است اما همچنان جنگ اقتصادی در کشور باقیست و اگر برای این جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی مناسبی نمی‌شد و مدیریت جهادی و پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری نبود، قطع یقین این کشور بارها سرنگون می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در جنگ اقتصادی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی بخش کشاورزی است، یادآور شد: در راستای ایجاد امنیت غذایی تلاش می‌نماید در همین زمینه به مشکلات اخیر بازار مرغ اشاره کرده و این امر را نیز حاصل جنگ اقتصادی برشمرد.

فتحی در ادامه گفت: تولید مرغ در استان امسال نسبت به سال گذشته در مجموع حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع براساس جوجه‌ریزی‌های ماهانه و سامانه‌های مرتبط قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه با وجود این افزایش تولید، بازار مرغ شاهد نابسامانی‌های اخیر بوده و این امر اسباب نارضایتی مردم و مصرف‌کنندگان همچنین تولیدکنندگان را فراهم کرده است، افزود: ایجاد جو روانی مبنی بر نایاب شدن برخی کالاها در راستای جنگ اقتصادی دشمن بوده و وظیفه ما در شرایط کنونی اگر سنگین‌تر از دوران جنگ نظامی نباشد، کمتر هم نیست.

فتحی با بیان اینکه در این برهه فرزندان و همکاران شما در جهادسازندگی به تاسی از بزرگان جنگ تحمیلی و خون شهدا وظیفه خود می‌دانند که وارد این جنگ شده و به اندازه خود در راستای قوام و دوام کشور قدم بردارند افزود: ان‌شاءالله اینکار موجب رضایت پروردگار متعال، مقام معظم رهبری و نیز یادگاران عزیز جنگ تحمیلی که عزیزترین داشته هایشان را در سبد اخلاص تقدیم نظام کرده‌اند، گردد.

در پایان این مراسم از جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت تیپ مهندسی رزمی فجر جهادسازندگی و فرزندان شاهد شاغل سازمان جهادکشاورزی استان تجلیل شد.

منبع: فارس