به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، درباره لزوم تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن در سال ۱۴۰۰، گفت: بخش مسکن به دلیل ارتباط با صنایع متعدد، پیشران اقتصاد است. رونق بخش مسکن، عرضه و تقاضای آن را متعادل می کند و قیمت مسکن را کاهش می دهد. به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۰مصوب شد از بخش مسکن حمایت تسهیلاتی شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۰، نظام بانکی کشور موظف شده است ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن اختصاص دهد. یعنی در حدود ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک ها باید به بخش مسکن تخصیص داده شود.

نماینده مردم اهر و هریس در ادامه گفت: پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش ساخت و خرید مسکن اثرات بسیار مثبتی در بازار مسکن دارد. هدایت این میزان تسهیلات به بخش مسکن علاوه بر این که قیمت مسکن را به دلیل افزایش عرضه آن کاهش می دهد، اشتغال زایی ۳ میلیون نفری هم دارد.

کاهش تورم عمومی نتیجه هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه مسکن

وی ادامه داد: مجلس با مصوبه حمایتی خود از بخش مسکن، قدم خوبی در راستای مدیریت بازار عرضه و تقاضای مسکن برداشته است. نتیجه مصوبه مجلس در اقتصاد کشور کاهش میزان تورم عمومی و تورم بخش مسکن است.

محرم زاده در پایان تصریح کرد: درحال حاضر بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان ارسال شده و در دستور بررسی است. امیدواریم شورای نگهبان با مصوبه حمایتی بخش مسکن موافقت کند. در شرایط فعلی کشور، مصوبه مذکور نیاز اساسی کشور است.