اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 43759
شنبه - 23 اسفند 1399 - 20:06
استاندار آذربایجان شرقی:

همراهی بانک ‌های خصوصی استان با بخش تولید مناسب نیست

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد و ابراز نارضایتی از همراهی نامناسب بانک‌های خصوصی استان با بخش تولید، گفت: منابع مردم در بانک‌های خصوصی باید در استان هزینه شود.

همراهی بانک ‌های خصوصی استان با بخش تولید مناسب نیست

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: در صورت عدم همکاری بانک‌های خصوصی، فعالان بخش خصوصی سرمایه‌های خود را از این بانک‌ها خارج می‌کنند.

وی با قدردانی از عملکرد بانک‌های دولتی در حمایت از بخش تولید در استان، گفت: بانک‌های دولتی، جور بانک‌ها و موسسات خصوصی استان را می‌کشند؛ در حالی که بر اساس قانون، ۵۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی باید در استان هزینه شده و نسبت مصارف به منابع این بانک‌ها، نسبتی قابل قبول باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رونق اقتصادی استان، برگزاری مستمر و منظم جلسات این شورا را در سال جدید خواستار شد.

موضوع اعتراض فعالان حوزه معدن استان به بخشنامه صادره از وزارت صمت مبنی بر تعیین قیمت پایه مواد معدنی در سال ۹۹، مشکلات سیستمی سامانه کارا در خصوص اخذ تسهیلات بانکی برای موضوع گردشگری و درخواست تمدید امهال حق بیمه کارفرمایان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از مهم‌ترین دستورات آخرین جلسه شورای گفتگو در سال جاری بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.