به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، این نگارخانه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع توسط شهرداری تبریز با هزینه هشت میلیارد تومانی و در ۲ طبقه ساخته شده است که در آن تعداد ۲۵ اثر مدرن، ۱۴ اثر ترکیبی و تعدادی آثار حجمی مربوط به تاریخ و فرهنگ فولکلور آذربایجان از آثار هنرمند شهیر تبریزی احد حسینی نگهداری خواهد شد.

این موزه بزرگترین موزه انفرادی مجسمه در کشور به شمار می‌رود که با توجه به مفاهیم به کار رفته در آثار موجود، می‌توان از آن به عنوان یک موزه آموزشی نیز یاد کرد.

شهردار تبریز در مراسم افتتاح این نگارخانه از ورود همه جانبه شهرداری تبریز به عرصه فرهنگ و هنر سخن گفت و از این پروژه و پارک باغشمال به عنوان نمونه بارزی از این رویکرد جدید شهرداری یاد کرد.

ایرج شهین باهر اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم برای تبریز که شهر هنرپروری است قدم‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برداریم و نگارخانه حیدربابا یکی از اقدامات فرهنگی هنری شهرداری تبریز است و موزه کاریکاتور و آثار استاد بهتونی هم به زودی در مجاورت آن به بهره بردای می‌رسد.

وی اضافه کرد: شهرداری تبریز در حال حاضر خانه کلکته چی را مرمت می‌کند و پیگیر راه اندازی موزه صدا و موزه صنعت هستیم تا به نتیجه برسد.

شهین باهر با اشاره به توسعه خانه ستارخان، از تملک‌ها نیمی از پلاک‌های مجاور این خانه قدیمی و تاریخی خبر داد.

وی با بیان اینکه پارک باغشمال، پارک هنرمندان خواهد بود، افزود: برای احیای عمارت کلاه فرنگی در این مجموعه اقدامات عمرانی شروع شده است و در پارک باغشمال، سالن‌های مجزا برای مجسمه سازان، نقاشان و هنرمندان تئاتر نیز احداث می‌شود.

منبع: مهر