به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، از شناسایی ۱۳۱ مورد مثبت کرونای انگلیسی در آذربایجان ‌شرقی خبر داد و  اظهار داشت: این بالاترین آمار بیماران کرونای انگلیسی در کشور است.

وی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمع در استان، افزود: آذربایجان شرقی از نظر وضعیت کنترل کرونا از جمله استان های نسبتا موفق کشور بوده و وضعیت در استان نسبتا پایدار است.

وی اظهار داشت: تعداد فوتی های استان رو به کاهش است و در هفته گذشته ۲۲ نفر فوتی کرونایی داشتیم که به طور متوسط ۳ نفر به ازای هر روز بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: در این راستا برای ۱۲ هزار واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۷۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان افزود: در این راستا، ۴ هزار و ۷۴۹ بازدید مشترک، بیش از ۹۰ هزار بازدید توسط نیروهای بهداشت، نزدیک به ۵۸ هزار بازدید توسط بسیج و  حدود ۳۱ هزار بازدید توسط جمعیت هلال احمر استان انجام گرفته است.

درستی گفت: تا کنون برای ۳۶ هزار خانوار بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

منبع: فارس