به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فدایی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پایش‌های شبانه روزی اکیپ‌های پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در طول ایام نوروز در سطح استان آذربایجان شرقی با جدیت تداوم خواهد داشت.

او هدف اصلی این پایش‌ها را بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان برخورد با واحد‌های متخلف و شناسایی واحد‌های آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه عنوان کرد.

او با هشدار به تمام واحد‌های صنعتی، مراکز تولیدی، معدنی، خدماتی و درمانی گفت: رعایت ضوابط محیط زیستی شرط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های آن‌ها بوده و در این راستا باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

فدایی گفت: توجه به محیط زیست باید در اولویت واحد‌های تولیدی قرار گیرد تا شاهد تامین سلامتی مردم باشیم و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی استان، با متخلفان زیست محیطی بر اساس قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

او از شهروندان در خواست کرد تا در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحد‌های صنفی خصوصا در ساعات شب و همچنین شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان