به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار حسین عبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک کارگاه تولید مواد محترقه دست ساز در تبریز کشف شد که ۳۰ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: امسال حدود یک و نیم میلیون عدد مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق، امسال به لحاظ پرونده ۵ درصد و از لحاظ تعداد دستگیری متهمان ۲۰ درصد افزایش داریم و ارزش ریالی کشفیات ۲۸ درصد بوده است، همچنین ۳ درصد افزایش در بخش خودرو‌های توقیفی را شاهد هستیم.

سردار عبدی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در نیروی انتظامی مطرح است حوزه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است که میانگین تماس‌های مردم استان در ۲۴ ساعت ۵ هزار تا ۶ هزار تماس است که رشد ۵ درصدی دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات پلیس فتا در سیستم بانکداری اینترنتی و رمز پویا است و با تلاش ماموران این بخش، برداشت غیر مجاز و کلاهبردای به شدت کاهش یافته است و توصیه می‌کنیم شهروندان و کاربران فضای مجازی مراقب درگاه‌های جعلی اینترنت بانک باشند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: امسال، سه هزار و ۷۹۲ پرونده کلاهبرداری در پلیس فتای استان داشتیم که ۲۹ درصد کاهش وقوع جرم در این فضا اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: امسال در بحث سرقت نسبت به سال ۹۸ افزایش مختصری را شاهد هستیم اما بازهم به لحاظ وقوع جرم در رتبه ۲۸ کشوری هستیم و از سرقت‌های اتفاق افتاده ۴۳ درصد در حوزه خودرو است که قطعات آن را باز می‌کنند لذا توصیه می‌کنیم مردم خودروی خود را بدون ابزار ایمنی و قفل مطمئن رها نکنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما