به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعیه ستاد ملی کرونا، وضعیت دو شهرستان استان یعنی سراب و عجب‌شیر نارنجی است، افزود: سرازیر شدن مسافران نوروزی می تواند این وضعیت را چندین برابر بدتر کند.

وی تاکید کرد: از هموطنان عزیز درخواست داریم با خودداری از سفر به آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی، سلامت مردم این استان، خود و خانواده‌هایشان را به خطر نیندازند.

راستگو ابراز امیدواری کرد که مردم میهمان‌دوست آذربایجان شرقی پس از تثبیت وضعیت بیماری کرونا در این استان، میزبان هموطنان عزیز باشند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، هر گونه بی‌احتیاطی در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان را موجب رشد تصاعدی شمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی های ناشی از این بیماری دانست و گفت: همان‌گونه که در اطلاعیه دیروز ستاد استانی مقابله با کرونا آمده است، آذربایجان شرقی به دلیل شیوع ویروس کرونا برای پذیرش مسافران نوروزی آمادگی ندارد.

وی وضعیت فعلی حاکم بر استان از نظر شیوع کرونا را حاصل تلاش شبانه روزی یک ساله نظام سلامت استان و هم افزایی نهادهای عضو ستاد استانی مقابله با کرونا دانست و بر لزوم تداوم سفت و سخت این رویکرد برای کنترل بیماری و جلوگیری از پیشروی آن تاکید کرد.