به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار حسین عبدی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در وقوع سرقت نسبت به جمعیت در کشور رتبه بیست و هشتم کشور قرار دارد، اظهار داشت: ۴۲.۳ درصد سرقت‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه خودرو اعم از قطعات خودرو، سرقت داخل خودرو، پلاک خودرو و خود خودرو است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در تولید و حفظ امنیت به پلیس کمک کنند، یادآور شد: مردم باید به خوبی از اموال خود مراقبت کنند چرا که این مساله باعث کاهش سرقت می‌شود.

ارشدترین انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: در حوزه مبارزه با سرقت در سال‌جاری ۹ هزار و ۱۳۹ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، همچنین اعضای ۳۰۵ باند بزرگ سرقت نیز توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشف ۷۷ درصدی سرقت‌های وقوع یافته در استان اظهار داشت: تمام تلاش مأموران پلیس این است از وقوع سرقت جلوگیری کرده اما در بحث کشف سرقت و دستگیری سارقان به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درصد افزایش داریم.

عبدی با بیان اینکه ۹۸.۴ درصد سارقان در استان آذربایجان‌شرقی مرد هستند، گفت: ۷۷ درصد سارقان معتاد و ۷۰ درصد سابقه‌دار و ۱۰ درصد غیربومی است.

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه مبارزه بی امان با اعتیاد و قاچاق مواد از اولویت‌های مأموریتی پلیس است، گفت: در سال جاری ۵ تُن و ۳۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۴ هزار و ۹۰۸ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

عبدی خاطرنشان کرد: در طی این مدت ۲ باند قاچاق مواد مخدر بین المللی منهدم و در ۲ عملیات جداگانه به ترتیب ۵۰۰ و ۱۰۰ کیلوگرم هروئین کشف و تعدادی قاچاقچی در این زمینه دستگیر شده‌اند.

منبع: مهر