به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول زاده روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: از بیست و پنجم اسفند پارسال تا سوم فروردین امسال بیش از ۵ میلیون  و ۷۰۰ هزار دستگاه  خودرو در جاده های آذربایجان شرقی تردد کرده اند.

وی گفت: با این همه محدودیت های کرونایی، آمار تردد در جاده های آذربایجان شرقی خیلی بالاست به گونه ای که تنها در روز سوم فروردین ماه جاری ۶۳۲ هزار و ۷۱۲ وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی این استان تردد کرده اند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این رقم در روز سوم فروردین پارسال ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه بود و افزایش ۱.۱ برابری را نشان می دهد.

رسول زاده یادآوری کرد: از بیست و پمجم اسفند پارسال تا سوم فروردین ماه پارسال سه میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در جاده های آذربایجان شرقی تردد کرده بود که نشان دهنده افزایش ۶۲ درصدی است.

وی ادامه داد: روز سوم فروردین امسال آمار ورودی وسایل نقلیه به آذربایجان شرقی ۵۴ هزار و ۲۴۸ وسیله نقلیه و خروجی از استان ۴۹ هزار و ۹۲۶ دستگاه بوده است.

آذربایجان شرقی تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت نسبتا پایداری داشت و رنگ کرونایی اغلب شهرهای آن آبی بود.

این در حالی است که با آغاز تعطیلات نوروزی و مسافرت شمار انبوهی از هموطنان مان به این خطه، وضعیت استان از نظر شیوع کرونا شکننده شده و رنگ کرونایی شهرستان جلفا از زرد به نارنجی و سراب از نارنجی به قرمز تغییر یافته است.

مقام های ارشد آذربایجان شرقی قبل از آغاز تعطیلات نوروزی نسبت به خطر تشدید وضعیت کرونایی استان در صورت سفر هموطنان مان از سایر نقاط کشور هشدار داده و اعلام کرده بودند که این استان به دلیل شرایط کرونایی، آمادگی پذیرش از میهمانان نوروزی را ندارد.

منبع: ایرنا