به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مجتبی جلیل زاده معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه نگرانی از کاهش پوشش برفی و کاهش ورودی سدها در آذربایجان شرقی جدی است گفت: مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب در استان ما ضروری است.

وی، با اشاره به ثابت ماندن میزان بارش‌ها در یک سال گذشته اظهار داشت: بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی، امسال تا آخر اسفند افزایش چندانی ندارد و تغییر محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه بارش کم برف در سال جاری نگرانی ما از کاهش ورودی سدها را افزایش داده است، افزود: پوشش برفی امسال در حوضه‌های آبریز استان ما ضعیف است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های خشک و کم آب محسوب می‌شود، گفت: این استان منابع محدود آبی دارد و این یعنی باید بیشتر در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی ثابت بودن بارش‌ها با سال گذشته را عامل تقریبی برای تثبیت ذخایر سدها عنوان کرد و ابراز داشت: حجم ذخایر سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

جلیل زاده، با ابراز نگرانی از احتمال کمبود آب در استان، خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود پوشش برفی در حوضه آبریز آذربایجان شرقی، ورودی‌های سدها نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد لذا مدیریت مصرف و صرفه جویی ضروری است.

منبع: تسنیم