اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 44067
پنجشنبه - 5 فروردین 1400 - 13:40

ورودی آب به سدهای آذربایجان شرقی کاهش یافت

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کاهش ورودی آب به سدهای آذربایجانشرقی خبر داد.

ورودی آب به سدهای آذربایجان شرقی کاهش یافت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مجتبی جلیل زاده معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه نگرانی از کاهش پوشش برفی و کاهش ورودی سدها در آذربایجان شرقی جدی است گفت: مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب در استان ما ضروری است.

وی، با اشاره به ثابت ماندن میزان بارش‌ها در یک سال گذشته اظهار داشت: بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی، امسال تا آخر اسفند افزایش چندانی ندارد و تغییر محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه بارش کم برف در سال جاری نگرانی ما از کاهش ورودی سدها را افزایش داده است، افزود: پوشش برفی امسال در حوضه‌های آبریز استان ما ضعیف است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های خشک و کم آب محسوب می‌شود، گفت: این استان منابع محدود آبی دارد و این یعنی باید بیشتر در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی ثابت بودن بارش‌ها با سال گذشته را عامل تقریبی برای تثبیت ذخایر سدها عنوان کرد و ابراز داشت: حجم ذخایر سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

جلیل زاده، با ابراز نگرانی از احتمال کمبود آب در استان، خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود پوشش برفی در حوضه آبریز آذربایجان شرقی، ورودی‌های سدها نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد لذا مدیریت مصرف و صرفه جویی ضروری است.

منبع: تسنیم