به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با دستور رئیس جمهور و با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، ۲۰ طرح بزرگ صنعتی، فنی و زیربنایی، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال امروز پنجشنبه پنجم فروردین ماه، بصورت ارتباط زنده تصویری با دستور رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: از این میزان ۱۳ درصد سرمایه گذاری ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت ها و ۸۷ درصد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.
واحد تولید سازه‌های فولادی گلخانه‌ها، انواع موتور‌های پمپی و وان‌های فلزی صنعتی و پرده‌های نایلونی گلخانه‌ای و لوله‌های پلی اتیلن، واحد تولیدی کاغذ مخصوص ساخت صافی با ظرفیت ۱۵ هزار تن، واحد تولید منسوجات بی بافت به روش مذاب اسپان باند به ظرفیت ۹ هزار تن و واحد ۱۱۰ هزار تنی تولید انواع قیر و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ارس از مهمترین طرح‌های افتتاح شده در این منطقه بود.
میزان اشتغالزایی این طرح ها ۵۱۰ نفر اعلام شده است.
بهره برداری از ۳۹ طرح سرمایه گذاری صنعتی، انرژی، گردشگری و کشاورزی با حضور رئیس جمهور به صورت نشست تصویری امروز آغاز شد که حدود نیمی از آنها در منطقه آزاد ارس مورد بهره برداری قرار گرفت.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران با ۵۱ هزار هکتار وسعت در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما