به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی هریس، با اشاره به قانون سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها ، بر لزوم اجرای این قانون تاکید کرد و از برنامه ریزی جهت پرداخت به موقع نیم درصد بودجه شهرداری های پنج گانه به کتابخانه های عمومی شهرستان هریس خبر داد.

وی افزود: متأسفانه سالیان متمادی است که این مبلغ از طرف شهرداری هریس پرداخت نشده ، اما شهرداران شهرهای زرنق، کلوانق، بخشایش هر کدام حدود ۴۰میلیون ریال در سال گذشته به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان هریس واریز کرده اند که در جهت توسعه و عمران و یا احداث کتابخانه جدید در شهرستان هریس استفاده می شود.

تقویمی ادامه داد: شهرستان هریس دارای پنج کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی است که کل اعتبار تخصیص یافته سال ۹۵ از محل تملک دارایی مبلغ ۱۷۰میلیون ریال است که جهت تامین نیازهای تعمیرات و تجهیزات کتابخانه های شهرستان ناکافی است.

وی، از خیران خواست در جهت توسعه و یا احداث کتابخانه جدید در شهرستان هریس مسئولان را همراهی کنند تا مشکل فضا و جا برای نگهداری کتب و استفاده مراجعه کنندگان حل شود.

تقویمی با یادآوری اینکه نسل امروز با دنیای مجازی و اینترنت روبروست، گفت: با توجه به گسترش روزافزون دنیای اینترنت، باید تلاش کنیم فضای مجازی و رویکرد به مطالعه کتب الکترونیکی را نیز مدیریت نمائیم.

امام جمعه شهرستان هریس نیز در این نشست، ضمن تاکید بر ارزش و جایگاه کتاب و مطالعه، همکاری بیشتر مدیریت آموزش و پرورش و معلمان در ترویج کتابخوانی و سوق دادن دانش آموزان به مطالعه درکتابخانه ها را خواستار شد.

حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: میزان مطالعه در هرجامعه رشد فکری و فرهنگی افراد آن جامعه را مشخص می کند، تجربه تاریخی نشان داده که مطالعه رابطه مستقیم با پیشگیری جرایم در زمینه های مختلف دارد.