به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه شورای ادای شهرستان ورزقان ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را از موفق‌ترین نهاد های بعد از انقلاب در کشور نام برد و با تاکید بر رعایت قوانین توسط مسئولین به ویژه قانون انتخابات، قانون مداری را از جمله نکات بسیار مهمی دانست که حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب می شود.

فرماندار ورزقان تصریح کرد: استفاده از امکانات دولتی له و یا علیه کاندیدای خاص و یا تبلیغ کاندیدای بخصوص در وقت اداری تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

وی حفظ نظم و امنیت انتخابات را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: برخی با آگاهی و یا از روی ناآگاهی به امنیت انتخابات ضربه بزنند که برخورد با این افراد و گروه ها یک وظیفه همگانی است و مردم نیز باید همراه با مسئولین نسبت به حفظ و ارتقاء امنیت انتخابات کمک نمایند.

یحیوی با اشاره به اینکه حضور پرشور در انتخابات نشانگر پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی و مشت محکمی بر دهان استکبار است، خاطر نشان کرد: باید شرایطی را فراهم نمایم تا مردم بتوانند با آگاهی افراد اصلح را که می‌توانند موجب توسعه شهر روستا و کشور شوند انتخاب نمایند.

وی گفت: از تمامی امکانات شهرستان برای برگزاری هرچه باشکوه تر و منظم تر هردو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بهره خواهیم برد.

فرماندار ورزقان در بخش دیگری از سخنانش توسعه صنعت گردگشری با حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی را یکی از نیازهای اساسی شهرستان ورزقان دانست و گفت: مجتمع کشاورزی و پروش ماهی ۲۰۰ تنی مهر زاد نیز که با سرمایه گذاری بخش خصوص در بخش خاروانا احداث شده است تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی لایروبی رودخانه‌ها، جذب قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی مطابق با طرح های هادی را از مسئولین مربوطه خواستار و از راه اندازی بیمارستان ورزقان پس از تکمیل کامل در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون بیمارستان علامع جعفری بیش از ۹۵ درصد تجهیز شده و یک سری امورات جزئی برای افتتاح این بیمارستان باقی مانده است.

سید علی موسوی، معاون فرماندار ورزقان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم که از فرامین رهبر معظم انقلاب است هدف ماست.

وی از مسئولین شهرستان خواست تا نسبت به مسائل روستاها توجه بیشتری داشته و با حضور میدانی در روستا نسبت به حل مشکلات روستا نشینان اقدام نمایند.

بخشدار مرکزی ورزقان نیز با تاکید بر برآورد دقیق میزان خسارات وارده در سیل اخیر به کشاورزان شهرستان به صورت تک به تک، لایروبی رودخانه‌های شهرستان را برای جلوگیری از حوادث احتمالی خواستار شد.

وی افزود: اکثر مردم شهرستان به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند ولی متاسفانه نسبت به بیمه کشاورزان و دامداران در این شهرستان در گذشته اقدامی صورت نگرفته است در شرایطی که ساز و کار لازم برای بیمه کشاورزان توسط دولت پیش بینی شده است.

میکائیلی جابجایی تیرهای برق در تعدادی از روستاهای شهرستان را نیز از جمله مشکلات روستائیان دانست و از اداره برق شهرستان خواستار رفع این مشکل با مشارکت دهیاری‌ها شد.