به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی قاسمی بازرس ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر کشور روز دوشنبه در دیدار با جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی با محوریت بررسی و هماهنگی امور ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام تاسیسات و واحدهای گردشگری است و می‌توان این استان را به عنوان پایلوت اجرای قوانین بهداشتی در سطح کشور معرفی کرد.

بازرس ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر کشور رویکرد مثبت و موثر آذربایجان شرقی در نظارت بر عملکرد واحدهای گردشگری را عاملی مهم در اعتمادسازی اجتماعی عنوان کرد و گفت: عملکرد مثبت تاسیسات و واحدهای گردشگری این استان مرهون زحمات اداره کل میراث فرهنگی و حمایت‌های ویژه استانداری است.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان‌های برخوردار در حوزه اماکن تاریخی است، بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای واگذاری این اماکن به بخش خصوصی برای بهره‌برداری حوزه گردشگری در حال انجام است.

آذربایجان شرقی با داشتن یکهزار و ۸۵۵ اثر ثبت شده ملی اعم از منقول، غیرمنقول، طبیعی و معنوی جزو ۵ استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.

منبع: ایرنا