به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: آمار ورودی کرونایی ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: ۲ هفته قبل آمار بستری های کرونایی استان زیر ۴۰۰ نفر بود که این رقم اکنون به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: موارد مثبت روزانه ابتلا به کرونا نیز در استان رو به افزایش و نگران کننده بوده و تعداد فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی نیز شروع به افزایش کرده است.

درستی ادامه داد: تعداد شهرهای نارنجی کرونا در آذربایجان شرقی نیز سیر صعوی دارد، به گونه ای که اکنون شهرستان های هشترود، میانه، شبستر، جلفا و عجب شیر نارنجی هستند و سراب قرمز است.

سرازیر شدن مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی به دلیل تعداد زیاد شهرهای آبی و زرد این استان در روزهای گذشته، وضعیت نسبتا پایدار شیوع ویروس کرونا در این خطه را تغییر داد، به گونه ای که تعداد شهرستان های نارنجی از ۲ به پنج مورد افزایش یافت و رنگ کرونایی شهرستان سراب نیز از نارنجی به قرمز تغییر یافت.

افزایش آمار مبتلایان و فوتی کرونا در آذربایجان شرقی به عنوان نتیجه سفرهای نوروزی، ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی را ناگزیر از اتخاذ تدابیر لازم کرد، به گونه ای که ورود به شهر جلفا به عنوان قلب تپنده منطقه آزاد ارس ممنوع شد و به مسافران حاضر در این شهر نیز سه روز فرصت داده شد تا برای تضمین سلامت خود و دیگران، شهر را ترک کنند.

منبع: ایرنا