دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراها در آذربایجان‌ شرقی:

۴۳۰۰ نفر بر انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌ شرقی نظارت می‌ کنند

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بیش از ۴۳۰۰ ناظر در انتخابات شوراها در شهرها و بخش‌ها بر سر صندوق‌های رای در شعبات اخذ رای استان حاضر می‌شوند.

۴۳۰۰ نفر بر انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌ شرقی نظارت می‌ کنند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عزیز جوانپور اظهار کرد: در سر هر صندوق یک تا سه ناظر هیأت نظارت بر انتخابات شوراها حضور خواهند داشت و به صورت شهرستانی و در بخش‌ها نیز هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین می‌شوند.

وی گفت: همچنین پس از تأیید نامزدهای انتخاباتی توسط هیأت اجرایی، کار هیأت نظارت آغاز می‌شود و حداکثر در ۲ هفته تأیید صلاحیت نامزدها بررسی و به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود.

جوانپور ادامه داد: البته نامزدها در صورت اعتراض می‌توانند شکایت‌های خود را در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت مستقیم به مرکز اعلام کنند.

وی همچنین یادآور شد: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ابتدا از طریق مراجع چهارگانه تأیید می‌شوند که در حال انجام است سپس اسامی به فرمانداری‌ها اعلام و پس از تأیید هیأت اجرایی با معرفی فرماندار به هیأت نظارت ارسال می‌شود که حداکثر در ۲ هفته مدارک بررسی و تأیید نهایی می‌شوند البته در این دوره از انتخابات هماهنگی کامل بین شورای نظارت و شورای اجرایی وجود دارد و افراد معتمد، مشترک هستند.

دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر، یادآوری کرد: در این شیوه برگزاری انتخابات و شمارش آرا تسهیل و تسریع می‌شود در واقع سلامت انتخابات تقویت شده و رای‌های باطله نیز به نوعی وجود نخواهد داشت.

دبیر شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: آئین نامه تبلیغات توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود و تا زمان آغاز تبلیغات هر گونه تبلیغات زودهنگام مصداق تخلف انتخاباتی بوده که می‌تواند در نهایت منجر به رد صلاحیت شود.

منبع: مهر