به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عزیز جوانپور اظهار کرد: در سر هر صندوق یک تا سه ناظر هیأت نظارت بر انتخابات شوراها حضور خواهند داشت و به صورت شهرستانی و در بخش‌ها نیز هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین می‌شوند.

وی گفت: همچنین پس از تأیید نامزدهای انتخاباتی توسط هیأت اجرایی، کار هیأت نظارت آغاز می‌شود و حداکثر در ۲ هفته تأیید صلاحیت نامزدها بررسی و به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود.

جوانپور ادامه داد: البته نامزدها در صورت اعتراض می‌توانند شکایت‌های خود را در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت مستقیم به مرکز اعلام کنند.

وی همچنین یادآور شد: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ابتدا از طریق مراجع چهارگانه تأیید می‌شوند که در حال انجام است سپس اسامی به فرمانداری‌ها اعلام و پس از تأیید هیأت اجرایی با معرفی فرماندار به هیأت نظارت ارسال می‌شود که حداکثر در ۲ هفته مدارک بررسی و تأیید نهایی می‌شوند البته در این دوره از انتخابات هماهنگی کامل بین شورای نظارت و شورای اجرایی وجود دارد و افراد معتمد، مشترک هستند.

دبیر هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر، یادآوری کرد: در این شیوه برگزاری انتخابات و شمارش آرا تسهیل و تسریع می‌شود در واقع سلامت انتخابات تقویت شده و رای‌های باطله نیز به نوعی وجود نخواهد داشت.

دبیر شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: آئین نامه تبلیغات توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود و تا زمان آغاز تبلیغات هر گونه تبلیغات زودهنگام مصداق تخلف انتخاباتی بوده که می‌تواند در نهایت منجر به رد صلاحیت شود.

منبع: مهر