به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ پاسدار موسی صفی فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: شهرستان اهر در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی جزو شهر‌های اول استان آذربایجان شرقی بوده است به طوری که توانستیم بیشترین مورد بیماران را شناسایی و نسبت به درمان آن‌ها اقدام کنیم.

او افزود: در راستای غربالگری کرونا در شهرستان اهر، چندین مرحله طرح غربالگری داشتیم که مهم‌ترین و جامع‌ترین این طرح‌ها، طرح حاج قاسم سلیمانی است که با تشکیل ۹۶۲ تیم رصد و رهگیری به صورت غربالگری خانه به خانه و سفیران سلامت انجام شد.

او گفت: در راستای این طرح، ۱۱۵ تیم دونفره مراقبتی که بیشتر با همکاری کادر درمانی بود و ۱۳۵ تیم حمایتی دو نفره و ۶۴ تیم نظارتی این طرح اجرا شده و تا پایان سالجاری و ریشه کنی کرونا، با قدرت توسط تیم‌های مراقبتی، رصد و رهگیری و پیگیری ادامه خواهد داشت.

سرهنگ موسی صفی افزود: سپاه ناحیه اهر و بسیج با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از اولین روز‌های اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر را غربالگری کرده‌اند و اکنون تنها کمتر از پنج درصد جمعیت باقی مانده که به زودی غربالگری آن‌ها نیز به اتمام خواهد رسید.

او با بیان این‌که افراد غربالگری شده توسط سفیران سلامت با ارتباط تلفنی پیگیر سلامتی این عزیزان هستند، گفت: با گذشت بیش از یکسال از شیوع بیماری منحوس کرونا، سپاه ناحیه اهر و بسیج از اولین روز‌های درگیری با کرونا در کنار مردم و کادر درمانی نقش خود را به درستی انجام داده و با تشکیل کارگاه‌های خانگی کوچک حتی زمانی که کادر درمانی در تهیه ماسک و گان پزشکی مشکل داشتند، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در کارگاه‌ها و حتی خانه‌های خود با تمام داشته‌ها وارد عمل شدند و طی سه ماه اول شیوع کرونا تمام ملزومات بهداشتی از جمله روپوش، ماسک، گان پزشکی و .. را تهیه و در اختیار کادر درمانی و نیازمندان قرار داده‌اند.

او از توزیع حدود ۱۰۰۰۰ بسته‌های حمایتی رزمایش‌ها و مناسبت‌های مختلف بین اقشار آسیب پذیر، بیماران کرونایی و افرادی که به خاطر این بیماری آسیب دیده‌اند در ایام و بازه‌های مختلف زمانی خبر داد و گفت: بیشتر این بسته‌های حمایتی در حاشیه شهر و روستا‌های محروم این شهرستان توزیع شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در خصوص عملکرد سال گذشته سپاه ناحیه اهر نیز افزود: با تعاملی که بین مسئولان شهرستانی داریم، تمامی برنامه‌ها به خصوص در بعد مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی در سال ۹۹ کار‌های موثری از جمله ساخت و بهره برداری از ۱۴خانه محروم با همکاری بهزیستی و کمیته امداد، دو مورد همکاری با شهرداری و خیران در خاکبرداری و مسیرگشایی خیابان بعثت که سال‌ها با مشکل دفع آب‌های سطحی مواجه بودند، انجام داده است.

او گفت: هم‌چنین در این راستا می‌توان به اجرای چندین طرح در منطقه محروم شیله بران شامل پوشش سقف کانال آب، ایجاد بوستان غدیر و محوطه سازی مسجد این منطقه با هماهنگی شهرداری و هیئت امنای این محله اشاره کرد.