به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار حسین عبدی فرمانده نیروی انتظامی استان روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین، ۱۹ نفر در جاده‌های استان و ۶ نفر نیز در سوانح رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند، میزان تلفات تصادفات در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال تردد در محورهای مواصلاتی استان ۱۰۵ درصد افزایش یافته بود، ادامه داد: در روز طبیعت نیز تردد در جاده های استان ۳۷۳ درصد افزایش داشت.

سردار عبدی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز در آماده باش کامل بوده و ارتباطات خود را در محلات افزایش داد و نیروهای ستادیا به کمک اجرایی آمدند و پاسگاه ها نیز تقویت شدند.

وی گفت: در بحث وقوع سرقت نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش داشته ایم و کشفیات نیز بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی همچنین به شناسایی ۲ باند سرقت غیربومی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو نیز کاهش تعداد داشتیم و  در حوزه سرقت از خانه باغ ها نیز با رشد اندکی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در این مدت جرم سازمان یافته در استان نداشتیم، اظهار کرد: چند مورد قتل در استان رخ داد که بلافاصله قاتل شناسایی و دستگیر شدند و یکی از قاتلان که متواری است در استان دیگر تحت تعقیب است و موضوع این قتل ها موردی و یا خانوادگی بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: امنیت آذربایجان شرقی در کشور مثال زدنی است و این به واسطه حضور فعال نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: نیروی انتظامی در تمامی ایام و در روزهای خاص همیشه پای کار بوده و با درایت، تدبیر و خویشتن داری توانسته امنیت را در جامعه برقرار کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی توانمند و با اقتدار در تمامی صحنه ها حضور دارد تا امنیت و آسایش را در جامعه برقرار کند.

پورمحمدی اظهار کرد: امنیت اجتماعی در کشور بسیار عالی است بطوری که یک خانواده نصف شب بدون هیچ ترسی می تواند در شهر تردد کند ولی این امنیت در کشورهای دیگر و حتی قبل از انقلاب وجود نداشته است.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مردم همانند هشت سال دفاع مقدس با صبر و مقاومت پای آرمان های انقلاب و  نظام هستند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: معتقدم باید نارسایی ها بیان شود اما در کنار آن اعتمادسازی نیز باید ایجاد شود تا جامعه را از التهاب و نگرانی دور بماند و نباید ناآگاهانه در کنار دشمن قرار گرفت.

منبع: ایرنا