به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور با بیان اینکه اهر وارد موج چهارم بیماری شده است، اظهار کرد: تعداد بستری بیمار با علائم مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان اهر به بیش از ۱۰ نفر در روز افزایش پیدا کرده است که نسبت به هفته آخر اسفند (بستری یک یا دو نفر در روز) ۱۰ برابر شده است. دو بخش بستری بیمارستان در حال تکمیل ظرفیت بوده و بیمارستان در حال آماده سازی یکی دیگر از بخش‌ها جهت بستری بیماران است.

وی ادامه داد: با ادامه این روند؛ از هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری خواهیم بود. عدم استفاده از ماسک و برگزاری مهمانی‌ها و افزایش رفت آمدها، دید و بازدیدهای ایام عید و شرکت در مراسم‌ها و تجمعات از علل افزایش بیماری در شهرستان هستند.

وی گفت: تعداد کل موارد کرونا مثبت در اهر از بدو شیوع تا کنون به ۶۱۶۰ مورد رسیده است که ۵۲۳۵ مورد مربوط به شهر و ۹۲۵ مورد مربوط به روستاها است.

وی ادامه داد: آمار فوتی کرونایی در اهر همچنان ۲۰۹ نفر بوده و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر به مرز ۵۰ نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: اگر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات جدی گرفته نشود، موج چهارم بیماری شدیدتر و طولانی خواهد بود.

وی افزود: از تمام هم‌وطنان تقاضا می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نموده و از تردد در مراکز ازدحام خودداری نمایند، در غیر این صورت بیماری در شهرستان اهر از هفته‌های آتی وارد فاز بحرانی خواهد شد.