اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 44501
دوشنبه - 16 فروردین 1400 - 14:04
فرماندار اهر:

مسافرت ‌های نوروزی در اهر شیوع ویروس کرونا را تشدید کرد

فرماندار شهرستان اهر شیوع ویروس کرونا را در شهرستان اهر نگران‌کننده دانست و گفت: مسافرت‌های نوروزی شیوع ویروس کرونا را در اهر تشدید کرد.

مسافرت ‌های نوروزی در اهر شیوع ویروس کرونا را تشدید کرد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش ظهر دوشنبه در دیدار اعضای هیأت ‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان اهر با وی با اشاره به این‌که دلیل تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر به نارنجی؛ مسافرت‌های نوروزی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بود، اظهار داشت: خوشبختانه تا قبل از عید نوروز؛ همکاری مردم در مدیریت و مقابله با کرونا بسیار عالی بود، اما متأسفانه مسافرت‌ها و دید و بازدیدها باعث اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در شهرستان اهر شد.

فرماندار شهرستان اهر افزود: معتقد نیستیم تا با تعطیلی کسب و کارهای مردم که تأثیر منفی در درآمد و معیشت مردم دارد، می‌توان با ویروس کرونا مقابله و آن را مهار کرد در حالی که همکاری اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل تقدیر بود.

وی ادامه داد: متأسفانه در تعطیلات نوروزی؛ توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در منازل آن‌طور که باید و شاید رعایت نشد به طوری‌که دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات عید نوروز وضعیت شکننده شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر را تشدید کرد.

خدابخش خطاب به هیأت‌رئیسه اتاق اصناف گفت: حتماً به واحدهای صنفی تأکید کنید تا به جهت جلوگیری از تعطیلی‌های احتمالی؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند، چراکه اگر همکاری مردم و اصناف نباشد نمی‌توان به کنترل بیماری کرونا امیدوار بود.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر نسبت به هفته اول فروردین‌ماه افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: بی‌توجهی‌ها به توصیه‌ها در خصوص پرهیز از مسافرت‌های نوروزی، وضعیت شیوع کرونا را در شهرستان اهر به نارنجی رساند این در حالیست که نزدیک به ۵۰ بیمار کرونایی بستری شده داریم و از این تعداد؛ ۲۵ درصد میهمان نوروزی هستند.

پیگیری احداث شهرک صنفی اهر

وی با اشاره به پیگیری احداث شهرک صنفی گفت: تا زمانی که هیأت‌مدیره شهرک صنفی به نتیجه نرسیده بودند این مشکل قابل حل نبود، اما طرح حواشی هم نمی‌تواند گره از مشکلات شهرک صنفی باز کند به عنوان مثال در ارتباط با میدان دوآب؛ عزم جدی برای حل مشکل میدان دوآب وجود دارد.

خدابخش بابیان این‌که اختلافات شخصی و لج‌بازی‌ها منجر به متضرر شدن مردم و شهرستان می‌شود، یادآور شد: هیأت‌مدیره شهرک صنفی شهرستان اهر با عزم و اراده و با برنامه‌ریزی؛ می‌توانند روند اجرایی پروژه شهرک صنفی را مجدداً از سرگیری کنند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه بیان کرد: اعضای شورای تأمین در جهت تأمین منافع شهروندان و شهرداری اهر مصمم به حل مشکل میدان دوآب هستند، هرچند با تمامی احترامی که برای شورای اسلامی شهر قائل هستم می‌گویم اگر قصد حل این مشکل را داشتند می‌توانستند ۴ سال قبل حل کنند تا امروز شاهد تضییع حق و حقوق شهروندان و شهرداری اهر نبودیم.

وی با ذکر این‌که نباید منافع عموم را فدای منافع فردی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی وجود داشته، چرا هزینه آن را مردم باید بپردازند، بلاتکلیف ماندن مشکل میدان دوآب به نفع شهر و شهروندان نیست، بلکه به اقتصاد شهر ضربه می‌زند در حالی که اگر بگوییم آن‌که من می‌گویم باشد، با این تفکر مشکلات شهر حل نمی‌شود.